Bestyrelsesmøde i Grundejerforeningen Store Klaus - Referat nr. 1
Dato: 24. marts 2009
Sted: Store Klaus 52 – hos Annemarie og Finn
Deltagere: Annemarie, Kim, Niels, Patricia, Jesper, Søren og Finn
Referent: Niels, 25. marts 2009
Punkt 1: Annemarie bød velkommen til bestyrelsens første møde. Annemarie valgt til ordstyrer og Niels til referent.
Punkt 2: Annemarie gennemgik modtaget materiale fra afgående bestyrelse. Tidligere formands aflevering var meget sparsom, medens afgående kasserers materiale var fyldestgørende.
Punkt 3: Som ny kasserer fik Kim overdraget alt relevant materiale.
Kim og Annemarie går i bank og afklarer forhold om konti/indbetaling af kontingent m.m.
Punkt 4 + 6 : Livlig og god debat om forventninger, idéer og prioritering af det fremadrettede bestyrelsesarbejde. Opgaver kunne være (uprioriteret):
· Mailliste
· Hjemmeside
· Link på hjemmeside til relevante hjemmesider
· Velkomst til nye beboere på Store Klaus
· Hvordan opkræver vi kontingent
· Vejanalyse. Hvornår, hvordan og til hvilken pris vedligeholdes vores asfalterede veje
· Vejbump for at nedsætte hastigheden på stamvejen
· Kom-sammen arrangementer, evt. i forbindelse med Jernalderlandsbyen
· Legeplads, evt. i forbindelse med petanquebane og Jernalderlandsbyen
· Etablere haveredskaber til fælles brug af beboere, evt. trailer, plænelufter, havefræser o.l.
Enighed om at vi ikke skulle sætte flere skibe i søen end vi kan sejle. Hellere færre projekter som lykkes end for mange, hvor kun få lykkes.
Følgende udvalg blev nedsat:
Mail / hjemmeside-udvalg: Søren og Finn Søren udfærdiger skema til brug ved personlig ”stemme dørklokker” for at få overblik over beboernes adgang til / brug af internet. Skema rundsendes på mail og ”stemme dørklokker” blev opdelt således:
Kim tager 1. vænge (nr. 31 - 49) Søren tager 2. vænge (nr. 51 - 65) Patricia tager 3. vænge (nr. 69 – 75) Annemarie tager siden ned mod ådalen og Niels tager siden modsat Annemarie.
Der opfordres til at komme i snak med beboerne om ønsker / forventninger til bestyrelsen. Søren tager kontakt til Martin fra den gamle bestyrelse for at tilbyde at tage referat fra generalforsamling med rundt ved samme lejlighed.
Legeplads-udvalg: Kim og Jesper Udvalget laver indledende sonderinger om muligheder / regler til næste møde.
Stavis å-udvalg: Annemarie
Borgerforening: Annemarie Annemarie undersøger hvad det er og melder tilbage på næste møde.
Kontaktudvalg: Annemarie Annemarie undersøger hvad det er og melder tilbage på næste møde.
Mødefrekvens i bestyrelsen: Enighed om at starte ud med hver 4. uge. Tirsdag er en god mødedag.
Punkt 5 Drøftelse af roller mundede ud i disse overskrifter:
Formand: Samlende koordinator. Ordstyrer på møderne. Vores officielle talerør. Har fuldmagt til at svare på foreningens vegne.
Kasserer: Til enhver tid den person, der har styr på konti og vores økonomi.
Sekretær / Referent: Ansvar for fornuftig / fyldestgørende referater af møder. Ønske om hurtig udsendelse af referater.
Suppleanter: Enighed om deres deltagelse i bestyrelsesmøder. Ikke stemmeret ved afstemning i bestyrelsen.
Valgperiode: Patricia og Jesper er valgt for de medlemmer at den gamle bestyrelse, som ikke var på valg. De sidder derfor 1 år og er på valg næste år (2010). Suppleanter vælges for 1 år.
Punkt 7 Næste møde: Tirsdag 21. april kl. 20.00. Hos Niels i nr. 77
Eventuelt: God, tillidsfuld og hyggelig løs snak. Lover godt for arbejdet i bestyrelsen.
|